Gry planszowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(151)
Forma i typ
Gry i zabawki
(151)
Dostępność
dostępne
(115)
wypożyczone
(36)
Placówka
Mediateka
(151)
Autor
Knizia Reiner
(10)
Bauza Antoine
(7)
Korzeniewski Przemysław
(5)
Szymanowicz Maciej
(5)
Menzel Michael
(4)
Piechaczek Łukasz
(4)
Socha Piotr
(4)
Chvatil Vlaada
(3)
Delval Julien
(3)
Moon Alan R
(3)
Rejchtman Grzegorz
(3)
Żabicka Monika
(3)
Cathala Bruno
(2)
Chudyk Carl
(2)
Cochard David
(2)
Coimbra Miguel
(2)
Collette Xavier
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Forget Benoît
(2)
Fructus Nicolas
(2)
Ginter Tomasz
(2)
Henry Frédéric
(2)
Homes Karl
(2)
Kalicki Klemens
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Larek Tomek
(2)
Lohausen Dennis
(2)
Madaj Karol
(2)
Matusik Krzysztof
(2)
Miśkiewicz Magdalena
(2)
Neubauer Nicolas
(2)
Obert Walter
(2)
Pawlik Piotr
(2)
Raimbault Christophe
(2)
Rosenberg Uwe
(2)
Roubira Jean-Louis
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Valbuena Jordi
(2)
Vogt Rolf
(2)
Wagenfeld Bernd
(2)
Wełnicki Marcin
(2)
Wolicki Krzysztof
(2)
Allers Jeffrey D
(1)
Almes Scott
(1)
André Marc
(1)
Ardila David
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Basałyga Jarosław
(1)
Beyga Olga
(1)
Bonnet Jacky
(1)
Borsuk Karol
(1)
Bosley Andrew
(1)
Boyd Leonard
(1)
Brashaw David
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burkhardt Günter
(1)
Caplanne Jeremie
(1)
Cardouat Marie
(1)
Chaboussit Cedrick
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Childress Kevin
(1)
Cicurel David
(1)
Colovini Leo
(1)
Compagnoni Federica Monzio
(1)
Corleone Vittorio
(1)
Cornett Günter
(1)
Costano Eugeni
(1)
Cywińska Anna
(1)
Czuba Sławomir
(1)
Da Silva Maëva
(1)
Deschamps Christine
(1)
Di Meglio Roberto
(1)
Dobra Katarzyna
(1)
Dombois Natalie
(1)
Dorn Rüdiger
(1)
Duc Monika
(1)
Dutrait Vincent
(1)
Ehrhard Dominique
(1)
Ejsing Jesper
(1)
Elliott Mike
(1)
Eskridge Don
(1)
Fabiański Wiktor
(1)
Faidutti Bruno
(1)
Fedyczak Bartek
(1)
Fenriss
(1)
Fontana Valentina (1993- )
(1)
Fourcade Valery
(1)
Gandon Francois
(1)
Gimmler Thorsten
(1)
Golbukin Sergey
(1)
Grandirard Melaine
(1)
Grundy Amber
(1)
Guyard Romain
(1)
Guérin Philippe
(1)
Hansen Bjarne
(1)
Hart Christopher
(1)
Hebinger Etienne
(1)
Heidsieck Anne
(1)
Howe John
(1)
Jakeliunas Alvydas
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(61)
2010 - 2019
(87)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(77)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(151)
Język
polski
(150)
Odbiorca
Młodzież
(82)
Dzieci
(79)
9-13 lat
(61)
Dorośli
(58)
6-8 lat
(46)
14-17 lat
(35)
0-5 lat
(11)
18+
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Zwierzęta
(3)
Dżungle i lasy deszczowe
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Pociągi
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zabawa
(2)
Arystokracja
(1)
Arytmetyka
(1)
Baba Jaga (postać legendarna)
(1)
Bitwa o Anglię (1940)
(1)
Bitwa o Monte Cassino (1944)
(1)
Bogactwo
(1)
Cywilizacja
(1)
Czerwony Kapturek (postać fikcyjna)
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Dziki Zachód
(1)
Figury geometryczne
(1)
Flagi
(1)
Jaś i Małgosia (postacie fikcyjne)
(1)
Język polski
(1)
Koty
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kreatywność
(1)
Kupcy
(1)
Lis
(1)
Logika
(1)
Martin, George R. R. (1948- )
(1)
Matematyka
(1)
Miasta
(1)
Mięczaki
(1)
Muzeum Narodowe (Kraków)
(1)
Nauka czytania
(1)
Pamięć
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Parki narodowe
(1)
Państwo
(1)
Pingwiny
(1)
Piotruś Pan (postać fikcyjna)
(1)
Pismo
(1)
Podróże
(1)
Postacie historyczne
(1)
Poszukiwanie skarbów
(1)
Potwory
(1)
Przestępstwo
(1)
Psy
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Renesans
(1)
Rodzina
(1)
Rośliny
(1)
Stolice
(1)
Strategia
(1)
Szachy
(1)
Szlachta
(1)
Słodycze
(1)
Tajemnica
(1)
Techniki malarskie
(1)
Totemy (religia)
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Więź rodzinna
(1)
Woda
(1)
Województwa
(1)
Wojna
(1)
Wyspy
(1)
Władcy
(1)
Zabójstwo
(1)
Zawody sportowe
(1)
Łąki i pastwiska
(1)
Śledztwo i dochodzenie
(1)
Ślimaki
(1)
Średniowiecze
(1)
Żółwie
(1)
Temat: dzieło
Pieśń lodu i ognia
(1)
Temat: miejsce
Ameryka Północna
(1)
Eldorado (kraina mitologiczna)
(1)
Nowa Gwinea (wyspa)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Powieść
(9279)
Książka dla najmłodszych
(4736)
Wiersze
(4375)
Powieść obyczajowa
(4195)
Opowiadania i nowele
(2041)
Gry planszowe
(151)
Kryminał
(1887)
Książki mówione
(1713)
Dokumenty audiowizualne
(1554)
Thriller
(1503)
Powieść polska
(1458)
Fantasy
(1392)
Romans
(1147)
Powieść amerykańska
(1082)
Film fabularny
(1011)
Fantastyka
(830)
Opracowanie
(804)
Bajki i baśnie
(755)
Komiks
(711)
Saga rodzinna
(651)
Powieść historyczna
(573)
Publikacja bogato ilustrowana
(553)
Powieść przygodowa
(532)
Powieść dla młodzieży
(516)
Poradnik
(489)
Powieść angielska
(489)
Pamiętniki i wspomnienia
(476)
Biografia
(447)
Książki dla najmłodszych
(444)
Reportaż
(419)
Powieść psychologiczna
(414)
Dramat filmowy
(343)
Opowiadania dla dzieci
(327)
Sensacja
(325)
Powieść dla dzieci
(324)
Fraszki
(321)
Książka obrazkowa
(305)
Powieść norweska
(290)
Film animowany
(269)
Powieść niemiecka
(257)
Powieść erotyczna
(215)
Powieść kryminalna
(208)
Powieść obyczajowa dla młodzieży
(207)
Film familijny
(205)
Powieść biograficzna
(204)
Przypowieść
(200)
Komedia
(199)
Manga
(188)
Pieśń
(181)
Horror
(172)
Publikacje dla dzieci
(170)
Relacja z podróży
(166)
Antologia
(163)
Film amerykański
(162)
Film przygodowy
(149)
Publicystyka
(149)
Romans historyczny
(145)
Powieść fantasy dla młodzieży
(144)
Powieść fantastyczna dla młodzieży
(136)
Esej
(135)
Powieść szwedzka
(133)
Wywiad dziennikarski
(132)
Biografie
(130)
Monografia
(122)
Film biograficzny
(109)
Science fiction
(109)
Film obyczajowy
(107)
Książka obrazkowa (picturebook)
(104)
Powieść francuska
(102)
Podręcznik
(98)
Poemat
(93)
Tragedia
(88)
Film polski
(86)
Komedia filmowa
(85)
Treny
(85)
Analiza i interpretacja
(84)
Adaptacja filmowa
(82)
Pamiętniki polskie
(80)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(79)
Gry i zabawy umysłowe
(77)
Powieść autobiograficzna
(76)
Powieść hiszpańska
(73)
Legendy i podania
(71)
Felieton
(69)
Sonety
(69)
Film sensacyjny
(65)
Powieść fantast.-realist. dla dzieci
(64)
Przewodnik turystyczny
(63)
Opowiadania i nowele biograficzne
(62)
Powieść przygodowa dla młodzieży
(61)
Powieść włoska
(57)
Opowiadania i nowele przygodowe
(56)
Film akcji
(55)
Rozprawa
(55)
Książka zabawka
(53)
Powieść australijska
(50)
Satyra
(50)
Komedia romantyczna
(49)
Dokumenty dźwiękowe
(48)
Ballada
(47)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(69)
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
151 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Kociaki łobuziaki / Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, [2021]. - 1 pudełko (4 plansze graczy, 4 szpulki, 50 żetonów zabawek, 4 sznurki, 20 płytek mebli, 1 znacznik gracza rozpoczynającego) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 30x30x5 cm + instrukcja ( 4 strony : ilustracje ; 28 cm).
Liczba graczy : 2-4 ; czas gry : 20 minut
Gra o kotach biegających za kłębkiem! Każdy gracz ma planszę przedstawiającą pokój pełen zabawek. Po pokojach biegają koty. Im więcej zabawek zainteresuje kota, tym więcej punktów gracz zdobędzie. Pięknie zilustrowana gra z wyjątkowymi elementami: sznurkami i specjalnymi planszami. Doskonała zabawa nie tylko dla dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Domek na drzewie / Scott Almes ; ilustracje Adam P. Mclver, Tomek Larek. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2018. - 1 gra (72 karty pokoi, 4 karty startowe, 4 karty zmiany punktacji, 4 dodatkowe karty zmiany punktacji, 6 kart kolorów, 6 kart tajnych zadań, 4 karty budek dla ptaków, tor punktów, 8 znaczników graczy) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 3x14x14 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 12 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas gry: około 20 minut.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (40 znaczników, 90 kart rozwoju, 10 płytek arystokratów) : plastik, karton, tektura, kolor ; w pudełku 22x28x7 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Liczba graczy : 2-4 ; czas gry : 30 min.
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 Cudów Świata. Pojedynek / Antoine Bauza & Bruno Cathala ; oprawa graficzna: Miguel Coimbra ; redakcja: Anna Pichot ; tłumaczenie: Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, [po 2015]. - 1 gra (1 plansza, 66 kart Budowli, 7 kart Gildii, 12 kart Cudów, 4 znaczniki militarne, 10 żetonów postępu, 1 pionek konfliktu, 31 monet, 1 notes punktacji) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 21x21x6 cm + podsumowanie zasad gry (1 karta luzem) + instrukcja.
Czas gry : 30 minut ; liczba graczy : 2
7 Cudów Świata: Pojedynek to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru 7 Cudów Świata, ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej. W tej grze istnieją 3 drogi do zwycięstwa: dominacja militarna, dominacja naukowa, zwycięstwo cywilne. Gra wprowadza nowatorski sposób dobierania kart, przed grą - układamy je według podanego wzoru, a dobierać wolno nam tylko te, które nie są przykrywane przez inne karty. Wybierając jedną z nich, odkrywamy kolejne, czyniąc je dostępnymi dla mojego przeciwnika, co podczas gry prowadzi do trudnych wyborów i dylematów. źródło opisu: https://bonito.pl/k-90476167-7-cudow-swiata-pojedynek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 Cudów Świata. Architekci / Antoine Bauza ; ilustracje Etienne Hebinger. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (235 kart - o 8 różnych rewersach, 7 pięcioczęściowych Cudów, 7 stojaczków na karty, 8 pojemników na komponenty, 15 żetonów Postępu, 6 znaczników Konfliktów, 28 żetonów Zwycięstwa, 1 znacznik Kota wraz z podstawką) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 29x23x9 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 29 cm).
Liczba graczy : 2-7 ; czas gry : 25 minut.
Architekci 7 cudów świata to dynamiczna gra rodzinna, doskonała na początek przygody z planszówkami! Podczas rozgrywki staramy się wznieść własną budowlę, jak najlepiej wykorzystując efekty dostępnych kart. W swojej turze wybierasz 1 z 3 kart, na których znajdziesz różne postacie pomocne w zdobywaniu surowców do budowy cudów, dokonywaniu odkryć naukowych oraz toczeniu bitew z sąsiadami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 Cudów Świata / Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra ; tłumaczenie Barbara Karlik. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (7 plansz Cudów, 148 kart Epok, 78 monet: 54 o wartości "1"i 24 o wartości "3", 48 żetonów Konfliktów: 24 żetony Porażki i 24 żetony Zwycięstwa, 3 arkusze z opisami efektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań, notes punktacji : karton, tektura, kolor ; w pudełku29x29x7 cm. + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 29 cm).
Gra przeznaczona dla 2-7 graczy ; czas gry 40 min.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : droga do gwiazd / autorzy gry Antoine Buza & Bruno Cathala; ilustracje Ian Parovel, Maëva Da Silva, Christine Deschamps. - Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 gra (8 części trasy, 5 płytek papierowych samolotów, 18 płytek opowieści, 12 żetonów teleskopów, 36 żetonów gwiazd, 6 czapek pilota, 60 kart, 6 drewnianych samolotów) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 27 cm).
Podążając śladami Małej Dziewczynki, poleć swoim dwupłatowcem na spotkanie z Małym Księciem! Czeka na Ciebie niespodziewana przygoda. Po drodze spotkasz nowych przyjaciół, ale i pułapki. Strzeż się! Wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy. Samolot przemieszczasz dzięki kartom Lisa. Każdy gracz dysponuje tym samym zestawem kart na początku gry. W zależności od chmury, na której wyląduje Twój samolot, możesz zdobyć więcej kart, które pozwolą Ci podróżować dalej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Potwory do szafy : kooperacyjna gra dla najmłodszych pogromców potworów / autor gry Antoine Bauza ; ilustracje Maciej Szymanowicz ; autor wierszyka Dorota Gellner. - 1 gra (20 kart potworów, 10 żetonów zabawek, 3 części potwora Zębogona, 2 żetony łowców doskonałych, szafa) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 4x19x19 cm + instrukcja (8 stron ; ilustracje ; 15 cm).
Forma i typ
Gatunek
Gra dla 1-6 dzieci w wieku 3-8 lat
Wieczorem świat wygląda inaczej. Straszydła i stwory czają się pod łóżkiem. Nie możesz zasnąć? Nie bój się potworów! Zagraj w naszą grę i wygoń je do szafy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Takenoko / autor Antoine Bauza ; [ilustracje] Nicolas Fructus, Picksel, Yuio. - Gdańsk : Rebel ; [2019]. - 1 gra (28 płytek pól uprawnych, 28 zielonych pędów, 26 żółtych pędów, 24 różowe pędy, 20 kanałów nawadniania, 9 żetonów usprawnień, 46 kart celów, 4 plansze graczy, 8 żetonów akcji, kość pogody, figurka pandy, figurka ogrodnika) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 28x28x8 cm + instrukcja.
Czas gry 45-60 minut ; liczba graczy 2-4
Dawno temu Cesarz Chin w geście przyjaźni ofiarował Cesarzowi Japonii wielka pandę. Tobie zaś przydzielono wymagające zadanie zaopiekowania się bambusowym ogrodem, by panda miała gdzie mieszkać. Uprawiaj i nawadniaj tarasy z pędami bambusa, aby jedyne jedzenia jakie jest przez nią akceptowane, rosło w obfitości. Jednak przede wszystkim pilnuj, aby to święte stworzenie nie pożarło wszystkich młodych pędów. W tej grze będziesz realizował z innymi ogrodnikami o względy cesarza. Sadź, nawadniaj, buduj palisady, przewiduj pogodę i nie daj się przechytrzyć konkurentom oraz wiecznie głodnej pandzie. Dzięki prostym zasadom, niebanalnym wyborom i przepięknemu wykonaniu gra spodoba się niemal każdemu. Daj porwać się czarowi japońskich ogrodów i zasiądź do gry z przyjaciółmi bądź rodziną!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Colorio / Jacky Bonnet ; tłumaczenie: Alek Pala. - Warszawa : Egmont Polska, 2012. - 1 gra (1 plansza, 25 korków, 5 pasków) : plastik, karton, kolor ; w pudełku 6x25x25 cm +instrukcja (1 karta luzem).
Na pudełku: Dynamiczna, kolorowa gra rodzinna!
Liczba graczy 2-5.
Czas gry 15 minut.
Gra logiczna COLORIO Dynamiczna, kolorowa gra rodzinna! Gracze przemieszczają białe kapsle na planszy odkrywając i zakrywając w ten sposób kolorowe pola. Starają się zapamiętać kolory zakrywanych pól. Jeżeli gracz, zdejmując kapsle z planszy, odkryje piąte pole w tym samym kolorze, odpada z gry. Emocjonująca gra dla dzieci, młodzieży i dorosłych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Super farmer / autor gry Karol Borsuk ; ilustracje Piotr Socha. - Warszawa : Granna, 2013. - 1 gra (2 dwunastościenne kostki, 128 kartoników z obrazkami zwierząt) : karton, plastik, kolor ; w pudełku 20,5x20,5x6,5cm + instrukcja (7 stron : ilustracje kolorowe).
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Liczba graczy 2-6.
Czas gry 30 minut.
Gra edukacyjna o fascynującej historii. Jesteś farmerem i hodujesz zwierzęta. Twoje stado wciąż rośnie. Ale musisz uważać bo w okolicy grasują lis i wilk. Twoje zwierzęta mogą stać się dla nich cennym łupem. Ostrożnie szacuj ryzyko i zostań Superfarmerem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Świat Dysku : Sekary / autorzy Leonard Boyd i David Brashaw ; ilustracje Amber Grundy ; tłumaczenie Grażyna Kościelna, w oparciu o przekład autorstwa Piotra W. Cholewy. - Wersja polska. - Opole : Phalanx Games, [2016]. - 1 gra (plansza, 16 drewnianych bloczków Lamp, karta naklejek na bloczki Lamp, 36 kart Wiadomości, 12 kart Protokołu Naprawy, 8 kart Zgłoszenia Zdarzenia, 8 kart Logu Operatora, 48 Żakardów, 4 drewniane Pionki Graczy, znacznik Krasnoluda Głębinowego, 24 drewniane Znaczniki Przekazu, 12 drewnianych Pionków Wież Sekarowych, drewniany Pionek Poczmistrza Urzędu Pocztowego, karta Alfabetu Sekarowego, klepsydra, worek na Żakardy) : karton, plastik, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 25x25x5 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje ; 23x23 cm).
Gra planszowa oparta na fabule książki "Piekło Pocztowe" ze "Świata Dysku" Sir Terry'ego Pratchetta.
Gra zawiera 3 warianty rozgrywki: rywalizacyjny, kooperacyjny oraz dla młodszych graczy!
Liczba graczy: 2-4.
„Świat Dysku: Sekary” to trzecia po „Świat Dysku: Ankh-Morpork” i „Świat Dysku: Wiedźmy” gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku. W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa "jak najszybsze" możecie zamienić na "byle przed innymi" i wyciągnąć z tego właściwe wnioski… Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork - wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom! "Świat Dysku: Sekary" to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dżungla : puzzlogra / Günter Burkhardt ; ilustracje Marcin Minor ; projekt graficzny: Cezary Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Nasza Księgarnia, 2021. - 1 gra (plansza, 40 płytek zwierząt, 5 płytek specjalnych, 3 płytki puste, 4 pionki) : drewno, tektura, kolor ; w pudełku 32x22x6 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 30 cm).
Liczba graczy : 2-4 , czas gry 20 min.
Amazońska dżungla budzi się do życia. Promienie słoneczne sięgają coraz wyżej, ujawniając kolejnych mieszkańców dźungli. Podczas gry układacie płytki zwierząt na planszy - od dołu do góry! Gdy słońce oświetli całe zwierzę, zdobywacie punkty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Bajkogra. Baba Jaga / Jeremie Caplanne, ilustracje Vincent Joubert ; adaptacja bajki Benoît Forget, tłumaczenie wersji polskiej Piotr Pawlik, Łukasz Piechaczek. - Gliwice : Portal Games, 2015. - 1 gra (16 żetonów Lasu, gdzie każdy ma stronę Lasu oraz stronę Składnika, 10 żetonów Trasy Lotu Baby Jagi, 1 żeton Domku Baby Jagi, 20 kart Zaklęć, 1 figurka Baby Jagi) : karton, tektura, plastik, kolor ; 15x21x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 19 cm) ; bajka "Baba Jaga".
Wiele rosyjskich opowieści mówi o postaci Baba Jagi, czarownicy, która mieszka w domku z kurzymi nogami. Na szczęście dzieciaki w tych opowieściach zawsze otrzymują nieoczekiwaną pomoc od różnych osób i udaje im się uciec na czas. A czy wy będziecie mieli na tyle szczęścia? W grze Baba Jaga, będziecie uciekać przed szponami nikczemnej czarownicy. By tego dokonać musicie uzbierać składniki potrzebne do wykonania trzech zaklęć, składników tych będziecie szukać w lesie w trakcie gdy Baba Jaga będzie szukać was. W swojej turze, aktywny gracz odkrywa wierzchnią kartę zaklęcia. Karta zaklęcia przedstawia 4 składniki, a gracz rozpoczyna poszukiwania składników w lesie, odkrywając płytki składników jedna po drugiej, zakrywając z powrotem te składniki, które nie pasują. Gdy aktywny gracz przeszukuje las, pozostali gracze na zmianę poruszają figurką Baba Jagi! Gdy Baba Jaga doleci do końca linii i z powrotem a gracz nie zdąży skompletować zaklęcia, odkłada on zaklęcie na spód swojej talii zaklęć. Gdyby graczowi jednak udało się skompletować potrzebne składniki, to używa on tego zaklęcia. Zaklęcia wprowadzają różne urozmaicenia, jak zmiana dystansu trasy Baby Jagi, podmiana miejsc składników, zmiana wymagań ilości składników w przyszłych zaklęciach itp. Pierwszy gracz który wykona 3 zaklęcia, wygrywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Odkrycia : dzienniki Lewisa i Clarka / Cedrick Chaboussit ; ilustracje Vincent Dutrait. - Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 gra (1 plansza, 4 plansze graczy, 30 kolorowych kości, 55 dwustronnych kart Plemion/Odkryć) : karton, papier, kolor ; w pudełku 27x27x5 cm.+ instrukcja (12 stron : ilustracje ; 26 cm).
Forma i typ
Gatunek
Liczba graczy: 2-4 ; czas gry 60 min.
W latach 1803-1806 ekspedycja Lewisa i Clarka była pierwszą amerykańską wyprawą, która przemierzyła kontynent północnoamerykański od Missisipi po wybrzeże Pacyfiku i z powrotem. W trakcie tych trzech lat dowódcy wyprawy, Meriwether Lewis i William Clark, wraz z sierżantami Gassem i Ordwayem zapisali wiele stron dzienników podróży, opisując w nich między innymi nowe odkryte rośliny i gatunki zwierząt oraz nanosząc na mapy dotąd nieznane Amerykanom fragmenty kontynentu. W grze wcielasz się w rolę jednego z dowódców ekspedycji: Lewisa, Clarka, Gassa lub Ordwaya. Twoim celem jest zebranie w dzienniku jak największej ilości wiedzy i tym samym dołożenie osobistej cegiełki do rozwóju nauki. [Azymut]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Empatio / Martino Chiacchiera, Benedetto Degli Innocenti ; ilustracje Xin Mao. - Warszawa : Granna, 2015. - 1 gra (64 karty, plansza z torem punktacji, 7 tarcz emocji, 1 tarcza punktacji, 16 pionków) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 26x26x8 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje ; 23 cm).
Liczba graczy : 3-8 ; czas gry : 30 min.
Empatio – to gra - doskonała w gronie rodzinnym i wśród przyjaciół. 64 karty z pięknymi ilustracjami rozwijają wyobraźnię i powodują, że gra zamienia się w świetną zabawę w zgranym zespole. Empatio to wspólne tworzeniu pełnych emocji niewiarygodnych historii. Wejdź do świata Empatio i przekonaj się! Jedna osoba zostaje Bohaterem. Pozostali gracze inspirują się odkrytą kartą oraz tworzą historię o Bohaterze. Wszyscy w tajemnicy wybierają emocję, która – według nich – towarzyszyłaby Bohaterowi. Ci, którzy najlepiej wczuli się w sytuację Bohatera, zdobywają punkty!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Innowacje / Carl Chudyk ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Lacerta, [2016]. - 1 gra (4 plansze gracza/skrót zasad, 105 kart innowacji- 21 w każdym kolorze, 5 kart dziedzin) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 14x20x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 17 cm).
Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji. Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii. Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony. Podczas gry będziesz zbierać te karty w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie. W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat przymusu umożliwia podporządkowanie słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli. Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy. Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Innowacje : Echa przeszłości / Carl Chudyk ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Lacerta, [2016]. - 1 gra (1 plansza gracza/skrót zasad, 105 kart innowacji- 21 w każdym kolorze, 5 kart dziedzin) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 14x20x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 17 cm).
Nigdy dotąd cywilizacje nie walczyły aż tak zażarcie o pozostawienie po sobie śladu w historii! Odkrywajcie kolejne innowacje oraz zupełnie nowe działania, wnoszące do gry jeszcze więcej niesamowitych możliwości! Korzystajcie z przeszłych umiejętności dzięki echom swoich dawnych innowacji. Zwiększajcie wpływ bezpośrednio, dzięki kartom leżącym w waszych strefach. Wyprzedzajcie swoją epokę, badając innowacje z przyszłych epok. Od tej chwili możecie ścierać swoje cywilizacje nawet w pięć osób!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy / Vlaada Chvátil ; tłumaczenie Martyna Skowron. - Gdańsk : Rebel, [2021]. - 1 gra (16 kart agentów w dwóch kolorach, karta podwójnego agenta, 7 kart niewinnych obserwatorów, karta zabójcy, 40 kart kluczy, podstawka, 200 kart z 400 kryptonimami, klepsydra) : karton, plastik, tektura, kolor ; 16x23x6 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Liczba graczy: 2-8+ ; czas gry 15 min.
Cóż to za dziwaczne symbole na mapie? To zakodowane oznaczenia miejsc, w których tajniacy muszą nawiązać kontakt z agentami swojej organizacji! Dwóch szefów przeciwnych drużyn zna tożsamość osób przebywających w danej lokalizacji. Szefowie przekazują swoim tajniakom zakodowane wiadomości dotyczące miejsc tajnych spotkań. Tajniacy muszą wykazać się inteligencją. Błąd w odczytaniu wiadomości może prowadzić do niezbyt przyjemnego spotkania z agentem z przeciwnej drużyny albo - co gorsza - z zabójcą! Obydwie drużyny próbują skontaktować się z wszystkimi swoimi agentami, ale tylko jedna z nich może zwyciężyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Tash-Kalar : Legendarna Arena / Vlaada Chvatil ; ilustracje David Cochard. - Gdańsk : Rebel, 2016. - 1 gra (84 karty istot, 24 karty zadań, 12 kart flar, 1 dwustronna arena, 68 dwustronnych pionów-po 17 w każdym z kolorów, 12 legendarnych pionów-po 3 w każdym z kolorów, 4 dwustronne plansze punktacji, przewodnik) : karton, tektura, kolor + arkusz pełnych zasad
Liczba graczy : 2-4 ; czas gry : 45-60 minut
Stań do walki w Tash-Kalar: Legendarna Arena w szybkiej grze dla od 2 do 4 graczy. W intensywnej potyczce będziesz rywalizować o uwagę publiczności, bądź przychylność władcy areny. Wykaż się sprytem w rozstawianiu swoich podwładnych - tworzą oni swoiste wzorce, które wzmacniają Twoją siłę przywołań. W grze znajdziemy trzy różnorodne talie frakcji oraz jedną talię legendarnych potworów. Gracze, na zmianę, będą dodawać do areny kolejne elementy, aby uzyskać kombinacje pozwalające im przywoływać legendarne postaci wywołujące unikalne efekty: niszczenie pól, dodatkowe akcje lub zmianę żetonu na swój kolor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej