Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Gry i zabawki
(6)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Mediateka
(6)
Autor
Korzeniewski Przemysław
(5)
Chudyk Carl
(2)
Friedemann Friese
(1)
Guérin Philippe
(1)
Joly Marie-Eve
(1)
Kiesling Michael
(1)
Lendzioszek Jolanta
(1)
Monpertuis Jean-Yves
(1)
Quilliams Chris
(1)
Ron Karla
(1)
Rosenberg Uwe
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Dziki Zachód
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(5)
Gry w karty
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(1)
6 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Innowacje / Carl Chudyk ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Lacerta, [2016]. - 1 gra (4 plansze gracza/skrót zasad, 105 kart innowacji- 21 w każdym kolorze, 5 kart dziedzin) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 14x20x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 17 cm).
Innowacje to gra taktyczna, w której stajesz się przywódcą cywilizacji. Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii. Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony. Podczas gry będziesz zbierać te karty w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie. W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat przymusu umożliwia podporządkowanie słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli. Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy. Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Innowacje : Echa przeszłości / Carl Chudyk ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Lacerta, [2016]. - 1 gra (1 plansza gracza/skrót zasad, 105 kart innowacji- 21 w każdym kolorze, 5 kart dziedzin) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 14x20x4 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 17 cm).
Nigdy dotąd cywilizacje nie walczyły aż tak zażarcie o pozostawienie po sobie śladu w historii! Odkrywajcie kolejne innowacje oraz zupełnie nowe działania, wnoszące do gry jeszcze więcej niesamowitych możliwości! Korzystajcie z przeszłych umiejętności dzięki echom swoich dawnych innowacji. Zwiększajcie wpływ bezpośrednio, dzięki kartom leżącym w waszych strefach. Wyprzedzajcie swoją epokę, badając innowacje z przyszłych epok. Od tej chwili możecie ścierać swoje cywilizacje nawet w pięć osób!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Brak okładki
Gra planszowa
W koszyku
Piętaszek / Friese Friedemann. - Wrocław : Lacerta, 2016. - 1 gra (72 karty, 3 plansze pomocnicze, 22 drewniane punkty życia) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 13,5x13,5x4 cm+ instrukcja.
Forma i typ
Odbiorca
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Liczba graczy : 1
Czas rozgrywki: 25 min.
Piętaszek jest przygodą dla jednej osoby? Tylko ty możesz wygrać! W grze wcielasz się w rolę Piętaszka. Po tym jak obok twojej wyspy rozbił się statek Robinsona pomagasz mu walczyć z czyhającymi tu zagrożeniami. Na początku Robinson jest bardzo nieporadny. Z każdą wygraną walką ego umiejętności rosną. Przegrane walki natomiast pozwalają pozbyć się złych nawyków. Życie na wyspie jest ednak bardzo męczące, więc co prawda Robinson zdobywa coraz więcej doświadczenia, ale w tym samym zasie starzeje się i jest coraz bardziej niedołężny. W trakcie gry Robinson jest reprezentowany przez stos kart opisujących różne zachowania i cechy. Twoim zadaniem jest udoskonalenie umiejętności Robinsona tak, aby w finalnej walce posiadać karty dające obinsonowi szansę na wygranie bitwy z okrutnymi piratami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. Gry planszowe
Gra planszowa
W koszyku
Flick'em Up! : Dzika strzelanka / Jean-Yves Monpertuis przy współpracy z Gaetan Beaujannot ; ilustracje Chris Quilliams ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Lacerta, 2016. - 1 gra (12 figurek, 12 zdejmowanych kapeluszy, 10 żetonów kowbojów, 6 budynków, 1 szubienica, 72 żetonów : dymamit, rewolwer, strzelba i inne, 37 innych elementów : kaktusy, beczki, itp.) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 19x27x7 cm + instrukcja (24 strony : ilustracje ; 26 cm).
Liczba graczy : 2-10 ; czas gry : 45 min
Flick’em Up! to gra inne niż wszystkie, które dotychczas poznaliśmy. Tym razem Dziki Zachód przedstawiono w sposób zręcznościowy, polegający na pstrykaniu! Chcesz do kogoś strzelić? Postaw znacznik obok swojej postaci, wyceluj i pstryknij nim w kowboja przeciwnika! Nie liczcie na to, że podczas zabawy będziecie spokojnie siedzieć na krzesłach! Gra w dużej mierze polega na krążeniu wokół stołu i szukaniu najlepszych pozycji do strzału lub ruchu. Wszystko to na podstawie dziesięciu scenariuszy zamieszczonych w instrukcji. Brzmi dziko? Oczywiście, toż to Dziki Zachód. Sprawdźcie, co sądzimy o takim typie rozrywki! 𐉂
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Azul / projekt gry Michael Kiesling ; ilustracje Chris Quilliams; projekt graficzny: Philippe Guérin, Karla ron & Marie-Eve Joly ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, ©2018. - 1 gra (100 żywicznych płytek, 4 plansze graczy, 9 żetonów warsztatów, 4 znaczniki punktacji, 1 płytka gracza rozpoczynającego, 1 lniany woreczek) : karton, plastik, materiał, kolor ; w pudełku 7x26x26 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 24 cm).
Czas gry: 30-45 minut ; liczba graczy: 2-4.
W grze Azul wcielisz się w artystę, układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Évorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Patchwork : polski folklor / Uwe Rosenberg ; ilustracje Jolanta Lendzioszek ; tłumaczenie Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, 2020. - 1 gra (1 główna plansza czasu, 2 plansze kołder, 1 pionek neutralny, 1 żeton specjalny, 2 znaczniki czasu, 33 skrawki materiału, 50 żetonów guzików, 5 żetonów łatek) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 21x21x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 20 cm).
Liczba graczy : 2 ; czas gry 30 minut.
Patchwork to metoda szycia, w której łączy się małe kawałki materiału w większą całość, tworząc nowy wzór. W przeszłości wykorzystywano ją, żeby zagospodarować niechciane ścinki i skrawki. Dziś jest formą sztuki z cennych tkanin projektanci wyczarowują cudowne włókiennicze kreacje. Największe arcydzieła powstają z nierównych kawałków materiału, dlatego tę właśnie technikę przyjęła większość artystycznego światka. Stworzenie pięknej kołdry nie jest jednak łatwe, wymaga wysiłku i czasu, a dostępne kawałki materiału nie zawsze chcą do siebie pasować. Musisz więc wybierać je bardzo uważnie i mieć solidny zapas guzików, który nie tylko pozwoli ci zakończyć kołdrę, ale uczyni ją lepszą i ładniejszą od rękodzieł konkurencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gry planszowe (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej