Sorting
Source
Katalog zbiorów
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Status
only on-site
(3)
unknown
(3)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Główna dla Młodzieży
(1)
Czytelnia główna
(6)
Author
Dziobkowski Bogdan
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Hołówka Jacek (1943- )
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Marchwiński Janusz
(1)
Mróz-Gorgoń Barbara
(1)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(1)
Powell Jonathan
(1)
Rygielski Paweł
(1)
Zielonko-Jung Katarzyna
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(6)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Audience Group
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Architekci
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Inżynierowie środowiska
(1)
Subject
Archeoastronomia
(1)
Astronomia
(1)
Budownictwo ekologiczne
(1)
Ciała niebieskie
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Ekologia
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Filozofia prawa
(1)
Finanse
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konstytucja
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mobbing
(1)
Netykieta
(1)
Norma prawna
(1)
Obserwacje astronomiczne
(1)
Praca
(1)
Prawa człowieka
(1)
Przyrządy astronomiczne
(1)
Sprawiedliwość
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(3)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Synteza
(1)
Domain
Architektura i budownictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Przeglądu Filozoficznego - PWN)
Filozofia prawa. Normy i fakty to wyjątkowa publikacja, której autorami są wybitni polscy naukowcy – zarówno filozofowie, jak i prawnicy. Jej forma jest wzorowana na cenionych w krajach anglosaskich książkach typu Handbook. Zawiera czterdzieści oryginalnych tekstów dotyczących szeroko obecnie dyskutowanych zagadnień, m.in. rządów prawa, konstytucji, suwerenności, równości i dyskryminacji, wolności słowa, prawa własności, charakteru norm prawnych, funkcjonowania prawa, sędziów i sądów, etyki prawniczej, rozumowań prawniczych, odpowiedzialności, winy i kary, sprawiedliwości, nieposłuszeństwa obywatelskiego. Autorzy prezentują różne metody i perspektywy obecne w refleksji nad prawem. Książka zainteresuje szeroki krąg odbiorców: pracowników naukowych i studentów, sędziów, prokuratorów, adwokatów, a także wszystkich, którzy śledzą debatę publiczną na temat wymiaru sprawiedliwości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia główna
Brak informacji o dostępności: sygn. C 34 (1 egz.)
Book
In basket
Obecnie o konkurencyjności przedsiębiorstw decyduje zatrudniony w nich kapitał ludzki. Jednocześnie, pracownicy pokolenia Y, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy, oczekują od pracodawców możliwości rozwoju zawodowego, dobrej atmosfery w pracy oraz partycypowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Gdy te warunki nie są spełnione, nie mają problemu z odejściem z pracy i podjęciem nowych wyzwań. To sprawia, że firmy coraz częściej muszą umiejętnie kreować własny wizerunek jako pracodawcy z wyboru, według koncepcji employer brandingu. Należy jednak pamiętać, że nawet najlepsze działania Public Relations nie przyniosą efektu, gdy byli pracownicy będą mieli o firmie negatywną opinię. Zachowania patologiczne w organizacji, takie jak dyskryminacja czy mobbing mogą skutecznie odstraszyć każdego przyszłego pracownika. W prezentowanej publikacji Autorzy analizują poszczególne zjawiska patologiczne w organizacjach, opierając się na literaturze światowej, badaniach empirycznych i przykładach z różnorodnych polskich przedsiębiorstw. Badają rolę funkcji personalnej w zapobieganiu patologiom oraz wyciągają wnioski dotyczące praktyk służących ograniczaniu tego zjawiska.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia główna
Brak informacji o dostępności: sygn. C 005 (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja poświęcona jest rozwiązaniom proekologicznym stosowanym we współczesnej architekturze. W sposób usystematyzowany i przystępny przedstawia problematykę związaną z oddziaływaniem proekologicznych rozwiązań (zarówno tradycyjnych, jak i zaawansowanych) na architekturę rozumianą jako system powiązań elementów urbanistycznych, funkcji, procesów użytkowania i konstrukcji. W książce omówione zostały również, pomijane w innych opracowaniach, zagadnienia estetyczne, ściśle związane z całością problemu i szczególnie ważne dla wartości budynku jako dzieła architektonicznego. Autorzy poddali analizie nowoczesne rozwiązania proekologiczne stosowane lub badane w krajach najbardziej rozwiniętych (np. w Japonii, Niemczech, USA), jako rozwiązania wyznaczające nowe możliwości kształtowania współczesnej architektury. Ponadto omówili rolę architektury proekologicznej w kontekście idei zrównoważonego rozwoju. Książka przeznaczona dla studentów architektury, budownictwa, a także inżynierii środowiska, architektów, inżynierów budownictwa, instytucji oraz kręgów naukowych zajmujących się zrównoważonym rozwojem w budownictwie oraz wykorzystaniem energii odnawialnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia główna
Copies are only available in the library: sygn. C 71/73 (1 egz.)
Book
In basket
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego. W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study. "Praca charakteryzuje się wielością wątków związanych pośrednio lub bezpośrednio z problematyką zmiany, strategią marki i rebrandingu. Autorka przywołuje liczne koncepcje teoretyczne i podaje wiele praktycznych przykładów strategii ze świata biznesu. (…) Przedstawiła również główne problemy stosowania rebrandingu, podsumowała kluczowe wyniki badań własnych i wskazała na implikacje menedżerskie i kierunki przyszłych badań." prof. dr hab. Adam Sagan
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia główna
Copies are only available in the library: sygn. C 33 (1 egz.)
Book
In basket
Pierwsza na polskim rynku synteza poświęcona poprawności językowej w internecie. Książka w mądry, zabawny i przystępny sposób przedstawia zagadnienia netykiety. Autorka omawia najczęstsze zachowania w komunikacji za pośrednictwem internetu – medium, które zrewolucjonizowało sposób porozumiewania się ludzi. Pokazuje sieć jako dynamiczne środowisko komunikacyjne – i jest przewodnikiem po tym środowisku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia główna
Copies are only available in the library: sygn. C 80/81 (1 egz.)
Book
In basket
Nasi przodkowie od zarania dziejów prowadzili obserwacje nieba, nie do końca rozumiejąc mechanizmy i czynniki stojące za tym, czego byli świadkami. Wciąż rejestrowali potencjalny wpływ, jaki może mieć niebo – niekwestionowany autorytet – na ich codzienne życie. Mimo że w czasach nowożytnych możemy wyjaśnić wiele zjawisk astronomicznych, są one wciąż stosunkowo rzadkie i nadal wprawiają w zdumienie. Ta książka wprowadza Czytelników w rzadkie i ulotne wydarzenia nad naszymi głowami - zjawiska zarówno bardzo dawne i odległe, jak i te stosunkowo nowe i bliskie. Oferuje szybki kurs historii astronomii, wskazując na sposoby obserwacji i wynalazki różnych kultur na przestrzeni czasu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia główna
Brak informacji o dostępności: sygn. C 52 (1 egz.)
Book
In basket
Język finansów dla nastolatków / Paweł Rygielski. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN SA, 2025. - 311 stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Pieniądze mają swój własny język. Chcesz się go nauczyć? Tak jak uczysz się nowego słownictwa w grach, social mediach czy na lekcjach angielskiego, tak samo możesz opanować język finansów – i to bez nudnych wykresów, skomplikowanych wzorów i niezrozumiałych terminów.
Ta książka pomoże Ci rozszyfrować świat pieniędzy, żebyś już nigdy nie czuł się zagubiony, kiedy ktoś mówi o oszczędzaniu, inwestowaniu czy zarabianiu. Dowiesz się, jak sprawić, by Twoje kieszonkowe nie znikało w mgnieniu oka, jak unikać pułapek reklam i dlaczego niektóre „promocje” wcale nie są okazjami. Nauczysz się podejmować mądre decyzje zakupowe, rozszyfrowywać triki marketingowe, unikać finansowych pułapek i znaleźć pierwsze sposoby na zarobienie własnych pieniędzy.
Czy wiesz, że możesz inwestować nawet niewielkie kwoty? Albo że oszczędzanie wcale nie oznacza rezygnacji z rzeczy, które lubisz? Czy da się zaoszczędzić na wymarzony gadżet, nie odmawiając sobie przyjemności? A może istnieje sposób, żeby nie wydać całej kasy od razu po jej otrzymaniu? To wszystko da się ogarnąć, a ta książka pokaże Ci, jak to zrobić – krok po kroku, bez trudnych słów i skomplikowanych wykresów.
Finanse to język, który warto znać – a teraz możesz nauczyć się go w sposób prosty, zabawny i praktyczny!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Główna dla Młodzieży
All copies are currently on loan: sygn. 3 IV (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again