120218
Book
In basket
W książce przedstawiono problem przywłaszczenia kulturowego, czyli wykorzystywania cudzego dziedzictwa niematerialnego. Każdy rozdział opracowania zawiera omówienie innej dziedziny życia (m.in. mody, reklamy, muzyki, filmu, sportu, turystyki), w której dochodzi do przywłaszczenia takich dóbr kultury jak: tradycja, zwyczaje, symbole, wartości, a nawet skojarzenia.
Książka zawiera liczne, opatrzone ilustracjami, przykłady przywłaszczenia kulturowego związane m.in. z: wykorzystaniem wizerunku rdzennej ludności w reklamie; prezentacją potraw na blogach kulinarnych; kreowaniem postaci filmowych.
W publikacji omówiono też niebezpieczeństwo zaniku lub erozji wiedzy tradycyjnej i folkloru, które w wielu miejscach na świecie stają się jedynie atrakcją turystyczną, przedstawieniem pozbawionym pierwotnych znaczeń lub rodzą skojarzenia z produktem, producentem czy reklamą. Autorka zwraca uwagę na konieczność wypracowania skutecznych, międzynarodowych instrumentów prawnych chroniących tradycyjny folklor.
Availability:
Czytelnia główna
Brak informacji o dostępności: sygn. C 34 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 271-301.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again